Blog

Smiling woman holding orange fresh and mobile phone

Podkręcamy metabolizm!

Z pewnością uwielbiacie przygotowywać sobie warzywne i owocowe koktajle. Są one doskonałym sposobem na zaspokojenie naszego codziennego zapotrzebowania na witaminy i inne niezbędne do życia składniki odżywcze. Mają jednak jeszcze kilka innych zalet. Jeżeli dołożymy do nich odpowiednie dodatki możemy spowodować utratę nadliczbowych kilogramów.



Jakie składniki podkręcą nasz metabolizm?


Chilli



Chilli dodajemy już nie tylko do dań obiadowych, ale i czekolady. Dlaczego wiec nie dodać jej do koktajlu? Za pomocą tej przyprawy nie tylko dodamy pikantnego smaku, ale i dostarczymy organizmowi kapsaicyny. Substancja ta zwiększa metabolizm, ponieważ pobudza nasze ciało do większej produkcji ciepła. Chilli świetnie pasuje do koktajli stworzonych na bazie ananasa, awokado lub pomidora.


Zielona herbata



Ma ona właściwości podkręcające nasz metabolizm dzięki zawartości kofeiny i epigallokatechiny. Jest to bardzo silny antyoksydant. Najlepiej sprawdzi się w formie sproszkowanej zielonej herbaty o nazwie matcha. Można dodać ją do koktajlu przygotowanego z bananów z dodatkiem mleka kokosowego. Sama w sobie raczej nie przypadnie nam do gustu, gdyż ma bardzo intensywny, gorzki smak, więc dobrze jest przełamać go słodkimi owocami.


Cynamon



Zawiera on składniki, które świetnie radzą sobie z metabolizmem glukozy. Warto wiec wykorzystywać go znacznie częściej, niż podczas świąt Bożego Narodzenia. Dzięki niemu nasz organizm magazynuje mniej tłuszczu w komórkach tłuszczowych. Przyprawmy więc nim koktajle przygotowane z jabłek, gruszek i zielonych liści.


Imbir



Jego zalet jest naprawdę nieskończenie wiele. Wśród nich znajdziemy właśnie podkręcanie naszego metabolizmu. Przyspiesza on przemianę materii i tym sposobem pomaga nam w walce z nadwagą. Przyprawmy nim koktajl ze szpinaku, banana i truskawek, a nowy smak naprawdę nas zaskoczy!


Nasiona chia, siemię lniane



Moda na jedzenie nasion chia jest stosunkowo świeża, ale bardzo szybko się rozprzestrzenia. Mają one podobne właściwości, co siemię lniane. Zagęszczają koktajl za sprawą obecności w nich błonnika pokarmowego. To wszystko sprawia, że koktajl, do którego dodamy nasiona chia lub siemię lnianę, znacznie szybciej ugasi nasze poczucie głodu.


Awokado



Świetnie sprawdza się w koktajlach jako składnik, który pozwala na uzyskanie kremowej konsystencji naszej mieszanki. Awokado zawiera przeciwutleniacze i dobre tłuszcze pomagające zlikwidować stan zapalny w organizmie. Produkt ten zawiera też błonnik pokarmowy, który powoduje uczucie sytości i sprawia, że tłuszcz nie magazynuje się w komórkach.

No Comment

8

Post A Comment