Blog

Young woman thinking with vitamins circulation around her head

Jak wpływa na nas niedobór witamin z grupy B?

Witaminy z grupy B, zwłaszcza witamina B1, są bardzo popularne i znajdują się w wielu składnikach spożywczych. Do tego są dość odporne na czynniki zewnętrzne, dlatego nie grozi nam taki niedobór tej witaminy, jak w przypadku innych. Mimo może się zdarzyć z różnych powodów, że właśnie tej witaminy nam brakuje. Jak się to objawia i w jaki sposób uzupełnić ten niedobór?

Witaminy z grupy B są rozpuszczalne w wodzie, dlatego nie pozostają w naszym organizmie na długo. Pomagają naszemu organizmowi w takich funkcjach, jak prawidłowy metabolizm, odpowiednia praca układu nerwowego i krwionośnego; wspierają proces utleniania i wpływają na nasze dobre samopoczucie. Najbardziej popularne to B1(tiamina), B2(ryboflawina, B3 (niacyna, inaczej zwana witaminą PP), B6 (pirydoksyna), B7 (biotyna, inaczej zwana witaminą H), B9 (kwas foliowy) i B12 (kobalamina). Cechą charakterystyczną tych witamin jest to, iż nie występują samodzielnie, jak np. witamina A, lecz kompleksowo, dlatego w większości przypadków można je znaleźć w tych samych składnikach spożywczych.

 

Przedstawiamy małą ściągę witaminową, w której dokładnie wymienione zostały m.in. skutki niedoboru poszczególnych witamin z grupy B oraz składniki, po które warto sięgać, by zapobiec tym powikłaniom i cieszyć się dobrym zdrowiem.

 

 

B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 B12

 

Źródła: weekend.gazeta.pl, portal.abczdrowie.pl, vigorup.pl, pokarmy-diety.pl, witaminka.info

No Comment

6

Post A Comment