Blog

GC4A9074

Dziki łosoś bałtycki z grilla

Dziki łosoś bałtycki to rzadko spotykana ryba, ponieważ jest gatunkiem zagrożonym, dlatego też jego sprzedaż jest ograniczona i za wysoką cenę. Mimo to warto skusić się na takiego łososia ze względów zdrowotnych dla naszego organizmu, gdyż zawiera w sobie dobrze zrównoważone kwasy omega 3 oraz omega 6.

 

Mięso dzikiego łososia bałtyckiego ma żółty kolor w przeciwieństwie do znanego nam pomarańczowego odcienia łososi,  które zazwyczaj  kupujemy.  Ten piękny pomarańczowy kolor jest charakterystyczny dla norweskich łososi hodowlanych. Powstaje na skutek naturalnego barwnika, astaksantyny, będącego składnikiem mączki , którą łososie są karmione. Łososie dzikie są zdecydowanie chudsze od łososi hodowlanych, powszechnie spotykanych na naszych stołach, przez co są zdrowsze dla naszego organizmu i pozwalają zachować szczupłą sylwetkę.

 

Przedstawiamy szybki i prosty przepis na pysznego i pełnowartościowego dzikiego łososia bałtyckiego.

 

Przygotowanie:

  • Osusz rybę ręcznikiem papierowym, aby pozbyć się nadmiaru wody.
  • Posmaruj tłuszczem (olej rzepakowy, oliwa z oliwek) ukrojony dzwonek łososia  używając do tego pędzelka i posól według uznania. Pamiętaj jednak, że im mniej soli tym lepiej i zdrowiej.
  • Posól rybę bezpośrednio przed smażeniem. Sól wyciąga wodę dlatego jeśli zrobimy to wcześniej ryba może być po usmażeniu sucha i gorsza w smaku.
  • Rozgrzej patelnię grillową RONIC i ułóż na niej rybę. Jeśli przygotowujesz filet z łososia, zacznij smażenie od strony ze skórką. Po 2 minutach zredukuj palnik o połowę, a po kolejnych dwóch minutach obróć rybę na drugą stronę. Średnia długość smażenia to ok. 4 minuty, ale pamiętaj, że czas smażenia zależny jest także od grubości dzwonka.

 

Gotowe! :)

 

Jednak by łosoś był jeszcze lepszy polecamy wyśmienitą sałatkę cesarską, która idealnie pasuje do morskich ryb. Co ciekawe, oryginalny przepis tej sałatki nie zawiera kurczaka!

 

Przepis, na sos do sałatki, który przedstawiamy poniżej został „wysmakowany i wykradziony” od cudownego szefa kuchni restauracji The Oyster Bar znajdującej się w Nowym Jorku na Broadway’u.

 

Składniki i przygotowanie:

 

  • Sałata rzymska (doskonała stara odmiana polskiej sałaty)
  • Grzanki (dobrym rozwiązaniem jest zrobić je z chleba razowego)
  • Ugotuj 1 lub 2 jajka 1 minutę we wrzątku, wystudź.

 

Do słoika o pojemności około 350ml dodaj:

 

  • 100 ml oleju  (rzepakowy tłoczony na zimno, oliwę z oliwek, lniany, może być mieszanka)
  • Obrane i poszatkowane  jajka
  • Kilka kropel sosu worcestershire
  • Sok z połowy cytryny
  • Drobno posiekane 2 filety anchois
  • 3-4 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • Zamknij słoik i mocno wstrząśnij aby wszystkie składniki się wymieszały.
  • Polej sałatę, dodaj grzanki i posyp garścią (solidną) świeżo startego parmezanu.

 

Voilà! Smacznego! :)

No Comment

11

Post A Comment